2008. január 24., csütörtök

Yun



Sütő Zsolt fotóblogját a legjobb blognak vélem, amivel eddig találkoztam. Komolyan. És gyanítom, hogy ezzel nem vagyok egyedül.
Elsősorban – természetesen – a szeptember óta yun (időtartam) kategória alatt megjelenő tartalom miatt tartom nagyon nagynak a blogot (megjegyzem, a "szimpla" fotóit is nagyon bírom).
Zsolt múlt nyáron követte Csoma nyomait Indiában. Közben írt, fotózott, hanganyagokat rögzített, majd hazatérve ezeket azóta is adagolja. Az utat ő már sokadikként tette meg, ám beszámolója lényegesen különbözik minden korábbitól.

YUN


3 megjegyzés:

  1. :) örülök, h tetszik.
    a yun-nek egyébként az energy/focal spot értelmére (és az ahhoz kapcsolódó tibeti buddhista tanításokra) utalnék, asszociálnék. de ez apró részletkérdés.
    érdekes a romokon zene, most böngészem. tisztelet!

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Tibetan Dictionary azt mondja időtartam... A másik jelentésnek és az ahhoz kapcsolódó buddhista tanításoknak utána járok.
    Részemről a tisztelet.

    VálaszTörlés
  3. Melyik Tibetan Dictionary?

    Nézd:

    Yun [dbyun]

    energy/ focal point/ enriching spot

    [essence of richness, {bon term {bdun kun tu bzang po;

    like mold on ground in landscape, spot (size of frying pan) not quite soil or rock, dig there, find particular substance, jade-like color] [IW]

    dbyun - energy spot, focal point, enriching spot, essence of richness. yun; also {dbyun kun tu bzang po} [ry]

    dbyun - (energy, enriching) spot, focal point, essence of richness [JV]

    dbyun - energy/ focal point/ enriching spot [IW]

    Taken from the Rangjung Yeshe online Tibetan-English Dictionary at Nitartha International

    - így használtam, és valszeg fogom majd használni ezt a szöveget.

    Egyébként ha találsz majd érdekeset, oszd meg velem is.

    Minden jót!

    VálaszTörlés